Reklama na Facebooku i jej przełożenie na zyski naszej firmy
Każdy zna Facebooka, który jest najpopularniejszym medium społecznościowym. Do spółki z Instagramem i Messengerem tworzy niezwykle atrakcyjny ekosystem reklamowy. Wie o tym coraz więcej firm i tym samym trudno się dziwić, że pragną oni być tego częścią. Dzieje się tak mimo wzrostu opłat za reklam w tym medium. Oczywiście można tam promować się nieodpłatnie, lecz ma to swoje minusy i jest o wiele trudniejsze. Dlatego też wykupując reklamy w tym medium, możemy poszerzyć swój target. Tym samym nie zaskakuje, że jest to obok pozycjonowania stron najpopularniejsza forma marketingu w sieci.
Szereg firm zajmujących się marketingiem i promocją w przestrzeni internetowej propaguje reklamę w social mediach. Trudno to w jakiś sposób negować ten stan rzeczy, gdyż pozwala ona kierować swoją ofertę do grupy docelowej mocno zainteresowanej naszą ofertą. Zanim jednak zdecydujemy się na zastosowanie niniejszego rozwiązania w swojej firmie, to poznajmy wpierw jego plusy, jak i też minusy. Zapraszamy zainteresowanych do lektury.
Jakie plusy posiada reklama na Facebooku?
Wśród najistotniejszych zalet, jakimi obdarzona jest opisywana na tych łamach forma promocji to zdecydowanie niewielkie koszty. Na start nie płacimy w zasadzie nic, bo za darmo kreujemy wizytówkę swojej firmy. Na początek wystarczy polecić ją swoim znajomym, a potem można spodziewać się efektu kuli śnieżnej. Oczywiście z czasem on wyhamuje i tym samym niezbędny będzie nowy bodziec. To właśnie zakup reklamy na FB będzie katalizatorem nowych odbiorców naszej oferty. Zakup reklamy w tym portalu jest fantastycznym udogodnieniem w kontekście selekcji grupy docelowej, gdyż ledwie parę kliknięć pozwala staranie wybrać osoby mogące z dużym prawdopodobieństwem zainteresować się naszą propozycją. Na każdym etapie kampanii mamy dostęp do statystyk. Tym samym w razie znikomego zainteresowania można szybko i skutecznie ją modyfikować. Jednocześnie jest to szalenie cenną opcją remarketingu.
Minusy promocji na FB
Największym chyba zagrożeniem podczas prowadzenia tego typu kampanii trzeba się liczyć z fikcyjnymi kontami klikającymi w nasze posty. To z oczywistych względów nie wpłynie na sprzedaż naszych produktów, a tylko nabije to statystyki naszej strony. Reklama na Facebooku rikona.pl/usluga/reklama-na-facebooku/ jest też w pewnym stopniu skromniejsza w pewnych grupach. Doskonałym przykładem są tu osoby starsze, a więc sprzedając produkty adresowane do tego typu klienteli, możemy nie odnieść pożądanych rezultatów na niniejszej platformie.
Chociaż sama promocja na FB nie jest trudna, to chcąc w pełni wydobyć z niej cały potencjał, warto korzystać z usług profesjonalistów. Wybornym tego przykładem jest Rikona, czyli firma mająca marketing internetowy opanowany do perfekcji.
Najnowsze komentarze