SEO i jego algorytmy
Co to jest SEO i czemu służy
SEO to Search Engine Optimization czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Ma ona na celu zwiększenie naszej pozycji w rankingach wyszukiwarek internetowych, gdyż bezpośrednio wpływa to na ruch na stronie i większe zyski z działalności. Optymalizacja obejmuje różnorakie mechanizmy od zmiany treści tak by zawierała odpowiednie słowa kluczowe i była odpowiedniej długości po zmiany dotyczące linków prowadzących do naszej witryny. Należy pamiętać jednak, że choć pozycjonowanie jest istotne, to najważniejsza jest zawartość merytoryczna jaką niesie ze sobą nasza strona, pamiętajmy, że dzięki temu budujemy zaufanie wyszukiwarki, co także przekłada się na zysk.
Trust rank – czyli jeden z algorytmów SEO
Algorytm ten nie ma bezpośredniego wpływu na pozycję strony jednak jego wskaźnik może wskazywać, czy mamy do czynienia ze spamem czy z unikatowymi, wartościowymi treściami. Jak działa w praktyce? Ma za zadanie oceniać jakość treści umieszczanych na stronach internetowych. Można powiedzieć, że ten algorytm stoi na straży merytorycznych i wartościowych stron. Trust rank analizuje nie tylko treści, ale także linki przychodzące i wychodzące oraz sprawdza czy zawartość odnosi się do konkretnych zapytań użytkowników. W ten sposób właśnie odróżnia wartościowe treści od spamu. Jakie jest znaczenie trust ranku? Daje on gwarancje użytkownikowi, że otrzyma on wartościową treść w odpowiedzi na swoje zapytanie a nie zostanie zarzucony spamem – jest to swego rodzaju zaufany content oceniony przez ten algorytm.
Najnowsze komentarze