Przyda się oko na konkurencję
Konkurencję zawsze warto mieć na oku. Dobrze jest wiedzieć, z jaką ofertą rywale w branży wychodzą do klienta. Jeszcze lepiej jest znać ich dobre praktyki, które można przenieść na własny grunt i błędy, których da się uniknąć we własnym biznesie. Monitorowanie konkurencji jest dużym wsparciem na każdym etapie działania firmy.
W pierwszym okresie działania firmy monitorowanie cen konkurencji jest bardzo dobrym narzędziem wspierającym tworzenie własnej oferty. Dla klienta powinna ona być na tyle atrakcyjna, by zechciał on sprawdzić jakość usługi nowego przedsiębiorstwa i rozpocząć z nim dłuższą współpracę. Z punktu widzenia firmy nie mogą one jednak być zbyt niskie. Optymalizacja cennika powinna być na takim poziomie, by przedsiębiorca odnotował na swoim koncie zyski.
Monitorowanie konkurencji może też okazać się dobrym wsparciem przy budowaniu własnej strategii marketingowej. Znając historię biznesową rynkowego rywala i widząc jego aktualną sytuację oraz tendencje rynkowe, łatwo można przewidzieć jego ruch i zadziałać w taki sposób, by wyprzedzić konkurencje o przysłowiowe dwa kroki.
Najnowsze komentarze